14 Mar 2016

Kenapa Susah Nak Dapatkan Sesuatu?

Tiba-tiba hati rasa tertarik dengan ayat-ayat ni. Mendalam sungguh. Huh

Kenapa Susah Nak Dapatkan Sesuatu?

Pernah satu ketika tu , ada member tanya soalan macam ni..

" Kenapa ye aku rasa susah sangat nak dapatkan sesuatu.. aku selalu je ada masalah kewangan.. nak dapat kan duit tu punya lah susah "

Aku tergamam seketika.. Aku hanya mampu beri jawapan " Mungkin rezeki kau belum sampai lagi kot "

Pernah tak korang terfikir kenapa kita sukar untuk dapat kan sesuatu?? Nak tau kenapa?

Yess..jawapan nya ada dalam gambar kat atas...Kita berharap setiap hari di murah kan rezeki.. dapat keuntungan yang banyak dalam perniagaan , tapi kita lupa untuk memberi. Sampai satu saat Tuhan menduga kita dengan kesusahan.

Kenapa Tuhan duga kita...?? DIA nak kita ingat... supaya kita tak lupa untuk bersedekah , memberi pada mereka yang memerlukan. Kalau kau nak dapat sesuatu yang lebih besar dari Nya , maka kau harus memberi. Orang yang bersedekah tak akan pernah miskin. Ingat tuuu...